השתלת שיניים בלסת התחתונה

מהי השתלת שיניים בלסת התחתונה?

השתלת שיניים בלסת התחתונה היא פתרון דנטלי מתקדם לשיקום שיניים חסרות באזור זה. ההליך כולל החדרת שתלים דנטליים מטיטניום לעצם הלסת, אשר משמשים כבסיס יציב לכתרים, גשרים או תותבות. השתלת שיניים בלסת התחתונה נדרשת כאשר ישנו חוסר נרחב בשיניים טבעיות בשל עששת, מחלות חניכיים, טראומה או גורמים אחרים. מטרת הטיפול היא לשחזר את התפקוד הלעיסתי, המראה האסתטי והבטחון העצמי, תוך שמירה על בריאות הפה לטווח ארוך. השתלת שיניים מאפשרת לכם ליהנות משיניים תותבות יציבות ואיכותיות, הנראות ומתפקדות כמו שיניים טבעיות לחלוטין.

מהם היתרונות של השתלת שיניים בלסת התחתונה?

להשתלת שיניים בלסת התחתונה מספר יתרונות משמעותיים:

שיפור תפקוד הלעיסה – השתלים מחליפים שיניים חסרות ומאפשרים ללעוס ולאכול בצורה נוחה ויעילה יותר.

מראה אסתטי טבעי – השתלים והכתרים עליהם נראים ומרגישים כמו שיניים טבעיות, כך שקשה להבדיל בינם לבין השיניים המקוריות.

שמירה על בריאות הלסת – השתלים מונעים איבוד עצם הנגרם כתוצאה מחוסר שיניים, ובכך שומרים על מבנה הלסת ותווי הפנים.

פתרון יציב וארוך טווח – בהשוואה לאפשרויות טיפול אחרות כמו תותבות, שתלים הם פתרון קבוע שיכול להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נכון.

שיפור בטחון עצמי – השלמת השיניים החסרות מסייעת להעלאת הבטחון העצמי והדימוי העצמי.

מי מתאים לעבור השתלת שיניים בלסת התחתונה?

לא כל אחד מתאים לעבור השתלת שיניים בלסת התחתונה. על מנת להיות מועמדים מתאימים לטיפול, עליכם לעמוד במספר קריטריונים חשובים:

מצב בריאותי כללי טוב, ללא מחלות כרוניות או מצבים רפואיים מורכבים שעלולים להפריע להחלמה.

פה ולסתות בריאים, ללא מחלות חניכיים פעילות או זיהומים.

עצם לסת בכמות ואיכות מספקת לתמיכה יציבה בשתלים הדנטליים.

ציפיות ריאליות מהטיפול והבנה של משך התהליך והמגבלות האפשריות.

מחויבות לשמירה על היגיינת פה קפדנית לפני ואחרי הניתוח.

במקרים מסוימים, גם מעשנים כבדים או חולי סוכרת לא מאוזנת עשויים להידרש לטיפול מקדים לפני שיוכלו לעבור השתלות שיניים. חשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלכם, אשר יבצע הערכה מקיפה של מצב הפה והבריאות הכללית, ויקבע האם אתם מתאימים לטיפול.

מהם השלבים בתהליך השתלת שיניים בלסת התחתונה?

תהליך השתלת שיניים בלסת התחתונה כולל מספר שלבים עיקריים:

תכנון הטיפול – רופא השיניים יבצע הערכה מקיפה, הכוללת בדיקה קלינית, צילומי רנטגן ו/או סריקות CT, על מנת לקבוע את מצב העצם והחניכיים. בהתבסס על הממצאים, יתוכנן הטיפול המדויק עבורכם.

ניתוח השתלת השיניים – תחת הרדמה מקומית או כללית, רופא השיניים יחתוך את החניכיים, יחשוף את עצם הלסת וישתיל את שתלי הטיטניום במיקומים המתוכננים. לאחר מכן, החניכיים ייסגרו מעל השתלים.

תקופת הריפוי – לאחר הניתוח, יש לאפשר זמן לשתלים להשתלב בעצם הלסת, תהליך הנקרא אוסאואינטגרציה. תקופה זו נמשכת בדרך כלל 3-6 חודשים, בהתאם למצב הספציפי של כל מטופל.

חשיפת השתלים – לאחר הריפוי, רופא השיניים יחשוף שוב את השתלים על ידי חיתוך קטן בחניכיים, ויחבר להם מבנים זמניים הנקראים מצמדים (אבטמנטים).

שיקום סופי – כעבור מספר שבועות, כאשר החניכיים מחלימים סביב המצמדים, יבוצע השיקום הסופי. רופא השיניים יתאים כתרים, גשרים או תותבות קבועות על גבי השתלים, ובכך ישחזר את החיוך והתפקוד שלכם.

השתלת שיניים

מהם הסיכונים והסיבוכים האפשריים בהשתלת שיניים בלסת התחתונה?

כמו בכל פרוצדורה כירורגית, גם בהשתלת שיניים בלסת התחתונה קיימים מספר סיכונים וסיבוכים אפשריים, אם כי נדירים יחסית. חלק מהסיבוכים הנפוצים כוללים זיהום באזור ההשתלה, דחייה של שתל השן על ידי הגוף, פגיעה בעצבים הסמוכים הגורמת לתחושת אובדן תחושה זמנית או קבועה, וכישלון השתל עקב חוסר יציבות או איחוי לקוי. עם זאת, בחירת מנתח מיומן ובעל ניסיון, שמירה על היגיינת פה קפדנית לאחר הניתוח, והקפדה על הנחיות הרופא, יכולות להפחית משמעותית את הסיכון לסיבוכים. חשוב לדון בכל החששות והסיכונים עם רופא השיניים שלכם טרם ביצוע ההשתלה, ולוודא שאתם מבינים את ההשלכות והאמצעים למזעור הסיכונים.

מהי עלות השתלת שיניים בלסת התחתונה?

עלות השתלת שיניים בלסת התחתונה משתנה בהתאם למספר גורמים, כגון מספר השיניים המושתלות, סוג החומרים בהם משתמשים, מורכבות המקרה הספציפי ומיומנות הרופא המבצע. בממוצע, המחיר להשתלת שן בודדת בלסת התחתונה נע בין 5,000 ל-15,000 ש"ח. עם זאת, במקרים מסוימים העלות עשויה להיות גבוהה יותר, במיוחד אם נדרשים הליכים נוספים כמו השתלת עצם או הרמת סינוס. חשוב לקבל הערכת מחיר מדויקת מרופא השיניים שלכם לפני ההחלטה על ביצוע ההשתלה, ולבדוק את אפשרויות מימון הטיפול הזמינות.

סיכום

השתלת שיניים בלסת התחתונה היא פתרון יעיל ואיכותי לשיקום שיניים חסרות או פגומות. הטיפול מתאים למי שנמצאים במצב בריאותי טוב ובעלי עצם לסת מספקת. יתרונות ההשתלה כוללים שיפור בתפקוד הלעיסה ומראה אסתטי טבעי. התהליך כולל מספר שלבים, החל מתכנון מדויק ועד לשיקום סופי באמצעות כתרים או תותבות. למרות הסיכונים והסיבוכים האפשריים, ברוב המקרים ההשתלות מצליחות ומשפרות משמעותית את איכות החיים. עלות הטיפול תלויה בגורמים שונים, לכן מומלץ להתייעץ עם מומחה להשתלות שיניים, כמו במרפאת שיניים באשדוד, לצורך הערכה אישית והתאמת תכנית הטיפול המיטבית עבורכם.

השתלת שיניים
שתפו פוסט זה