מומחה לרפואת חניכיים – מתי צריך כזה?

אם אתם סובלים מדלקות שיניים חוזרות יתכן מאד ותצטרכו לפנות לייעוץ אצל מומחה לרפואת חניכיים. מומחה לרפואת חניכיים הוא רופא שיניים שהשלים התמחות ספציפית בתחום החניכיים. אם יש לכם תסמינים של מחלות חניכיים כדאי מאד לפנות בהקדם לטיפול אצל מומחה לרפואת חניכיים. בעיות חניכיים שמוזנחות עלולות להוביל לטיפולים ארוכים, מורכבים ויקרים מאד.

 

מה היא מחלת חניכיים ומתי נצטרך מומחה לרפואת חניכיים?

מחלת חניכיים היא מצב שבו המטופל סובל מזיהום ומדלקת שנוצרה כתוצאה מהצטברות של חיידקים על רובד השן. גם כאשר מצחצחים שיניים בשוטף הפלאק שעל השיניים עלול להצטבר, הפלאק הופך לאבנית אותה אפשר להסיר באמצעות טיפול אצל שיננית. מי שלא מקפיד על היגיינת השיניים וטיפולים אצל שיננית עלול להגיע למצב של דלקת חניכיים כרונית. במקרים כאלו נוצרים כיסים בחניכיים שצוברים בתוכם מזון וחיידקים. אם הכיסים האלו מתפתחים ומעמיקים הם עלולים להוביל לנשירת השיניים. דלקות חניכיים חוזרות גם נמצאו כמגבירות סיכון לתופעות אחרות כמו אירועים מוחיים, התקפי לב ועוד. לכן, אם יש חשד שאתם סובלים ממחלת חניכיים חשוב מאד לפנות אל מומחה לרפואת חניכיים ולקבל מענה.

 

איך יודעים אם אני סובל ממחלת חניכיים?

למחלות חניכיים יש מספר סימפטומים מוכרים, אבל פעמים רבות מי שיעלה על האבחנה הוא רופא שיניים כללי או שיננית במסגרת טיפול שגרתי.

  1. רגישות לחום וקור – מטופלים רבים עלולים לסבול מרגישות במגע עם קור וחום.
  2. כאבים שונים – מלבד רגישות ישנם מצבים שמטופלים חשים כאב ועלולים לחשוב שכאבים אלו נובעים מחורים בשיניים כשבעצם מדובר בדלקת שיניים.
  3. ריווחים בין השיניים – אם המרווחים בין השיניים שלכם השתנו יתכן ואתם סובלים ממחלת חניכיים.
  4. דימומים – מכירים את התופעה שאתם מצחצים שיניים ויורקים יחד עם המשחה קצת דם? יתכן ואתם סובלים ממחלת חניכיים.
  5. ריח רע מהפה – זה תסמין קצת מורכב כי לא תמיד נדע או שמישהו יודיע לנו שיש לנו ריח רע מפה אבל זה לגמרי אחד התסמינים הנפוצים של מחלת חניכיים.

 

מה גורם לבעיות חניכיים ולנסיגת חניכיים?

ישנם גורמים שמעלים את הסיכוי לבעיות חניכיים שונות. ראשית כל יש גורם תורשתי ולכן אם יש לכם במשפחה הורים או סבים שסבלו מבעיות בשיניים כדאי להקפיד עוד יותר על הבדיקה. כמו כן, היגיינה לקויה, עישון, ושינויים הורמונליים שונים במהלך החיים עלולים להוביל גם הם לתופעות שונות.

 

מה אפשרויות הטיפול במקרה של מחלות חניכיים?

ישנן מספר אפשרויות לטיפול שתלויות בחומרת המצב שלכם. הכי חשוב לשמור על שגרת היגיינית וטובה של טיפול השיניים שכוללת צחצוח, שימוש במי פה, שימוש בחוט דנטלי והקפדה על כל אלו באופן יומיומי. בנוסף, ישנם טיפולים שאינם כירורגים ויכולים לעזור משמעותית ולשפר את המצב, החל מטיפול שיניים תכופים ועד טיפולי הקצאת שורשים שהם יותר מורכבים.

שתפו פוסט זה