חיוך באפס כאבים: השתלת שיניים בהרדמה מלאה

השתלת שיניים היא אחד ההליכים הכירורגיים השכיחים ביותר ועם זאת, אלו שמצליחים להעלות את החשש הרב ביותר בקרב מטופלים. מטרת ההליך היא שחזור שיניים חסרות באופן קבוע. ישנם מקרים בהם ניתן לבצע את ההשתלה בהרדמה מקומית בלבד, אך השתלת שיניים בהרדמה מלאה נדרשת גם היא, בעיקר במצבים קשים יתר בהם מדובר על שחזור שיניים רבות.

מקרים בהם תידרש השתלת שיניים בהרדמה מלאה

הרי השתלת שיניים היא הליך לא פשוט בבסיסו; פולשני, ארוך וכרוך בכאבים. כך, אם תשאלו את רוב המטופלים הם יספרו לכם שהם מעדיפים לא להיות נוכחים כלל. כלומר, הפתרון יהיה הרדמה מלאה. כך או כך ישנם שני מקרים בהם כדאי לשקול השתלת שיניים בהרדמה מלאה –

  • חרדה דנטלית קשה – מטופלים הסובלים מחרדה קיצונית מטיפולי שיניים, עלולים לחוות קשיים משמעותיים, שלא לדבר על חוסר יכולת לשתף פעולה עם הרופא עד כדי שיתוק או רגליים קרות. עבור מטופלים כאלו, הרדמה מלאה משמעותה סיכויי הצלחה גבוהים יותר, תחושה רגועה יותר וכמובן, הרופא יוכל לבצע עבודתו כהלכה.
  • טיפולים מורכבים – במקרים מסוימים, השתלת שיניים כרוכה בהליך מורכב וארוך – למשל כאשר מדובר בכל חלל הפה. מדובר בהליך פולשני הכרוך בכאבים רבים, שלא לדבר על הקושי בלשבת עם פה פתוח במשך שעות. כאשר המטופל מורדם, ניתן לבצע את ההשתלה ביתר קלות ודיוק.

מהם יתרונות הטיפול בהרדמה מלאה?

אין ספק שהרדמה מלאה מגיעה עם אותיות קטנות כמו זמן התאוששות ארוך יותר וסיכונים לאוכלוסיות מסוימות, אך למעשה יש בה יותר יתרונות! בראש ובראשונה, היא מבטלת כל תחושת כאב במהלך ההליך, ומאפשרת לרופא לבצע עבודתו כהלכה ולמטופל, לא לחוש דבר. זהו גם היתרון השני המעניק חוויה 'נסבלת' יותר עבור המטופלים, ללא כל טראומות וכאבים.

בנוסף, כאשר ההרדמה מלאה ניתן לבצע מספר רב יותר של השתלות בפעם אחת ובכך לקצר משמעותית את משך הטיפול. רק כדי לסבר את האוזן – טיפולי השתלות שיניים יכולים להתפרס על פני חודשים ארוכים אם כך נדרשות השתלות רבות.

מה צפוי לכם ביום הטיפול?

לפני השתלת שיניים בהרדמה מלאה יבצע רופא השיניים הערכה מקיפה של מצבו הבריאותי של המטופל. ייתכן שיהיה צורך לבצע בדיקות דם וכמובן צילומי רנטגן. ביום הטיפול, יש להגיע למרפאה לאחר צום בהתאם להנחיות הרופא. רופא מרדים יבצע את ההרדמה, ובמהלך השעות הללו יבצע רופא השיניים את ההשתלה.

חשוב לציין כי לאחר ההתאוששות ייתכנו כאבים בחלל הפה ויומלץ להימנע ממאכלים קשים וחמים מידי למשך כמה ימים. ניתן יהיה ליטול משככי כאבים לפי הוראות הרופא ולאחר תקופת ההחלמה, ליהנות סוף סוף מחיוך לבן ובוהק ללא כאבים, חוסר ביטחון ותחושות לא פשוטות הקשורות לחלל הפה שלכם.

 

שתפו פוסט זה