רסן לשיניים – מתי משתמשים בו ולמה הוא עוזר?

שיניים ישרות ויפות הן גורם משמעותי באסתטיקה שלנו. אבל מלבד העניין האסתטי, טיפולים אורתודנטים חשובים גם לבריאות הפה. ישנן בעיות שונות שיכולות להיפתר על ידי טיפולים אורתודנטיים משום שנובעות לדוגמה מבעיות בסגירה של הפה, צפיפות בשיניים, מנשך לא תקין ועוד. בעיות כאלו יכולות להוביל בהמשך לבעיות בריאות שונות בשיניים כמו דלקות חניכיים, שחיקה של השיניים, כאבים בלסתות ועוד. לכן, על מרבית הילדים לא פוסח הצורך בטיפולי אורתודנטיה שונים. ישנם מקרים בהם לילד או ילדה יש שיניים מאד צפופות, או בולטות שהטיפול באמצעות גשר שיניים רגיל לא עוזר. במקרים כאלו פעמים רבות יפנו רופאים השיניים לאפשרות של רסן לשיניים. רסן לשיניים הוא בעצם התקן חיצוני שמשמש ליישור השיניים באמצעות חוטים של מתכת ורצועה המחוברים לטבעות שמודבקות בשיניים האחוריות של המטופל. תפקידו של הרסן הוא לעשות את ההתאמה בין כיוון הצמיחה של לסת אחת לשנייה ולהסדיר את צמיחת השיניים.

מתי משתמשים באפשרות של רסן לשיניים ואיך הוא עוזר?

השיניים כידוע צומחות בלסתות, שתי עצמות מהן מורכב הפה שלנו. באמצעות הרסן ניתן לעשות התאמה טובה יותר בין הלסתות ולעזור בסידור שיניים עקומות
אם הילד שלכם אובחן עם שיניים קדמיות בולטות או צפופות יתכן וישקלו לטפל בו באמצעות רסן לשיניים. מי שמקבל את ההחלטה על אופן הטיפול והשימוש ברסן או בכל תוכנית טיפול אחרת הוא אורתודנט. האורתונדט הוא מי שיזמין את הרסן עבור המטופל בהתאם לתוכנית הטיפול הצפויה.

  1. הרסן מאפשר את הדחיקה של השיניים האחוריות בפה כך שמתפנה עוד מקום בחלוקה בלסת שמאפשר לשיניים צפופות להתפזר טוב יותר בחלל הפה.
  2. הרסן מאפשר לדחוק שיניים בולטות אחורה.
  3. רסן לשיניים יכול לעזור בוויסות הגדילה של הלסת וכך לעזור במצבים של לסת בולטת. במקרים כאלה בדרך כלל הקשת של הרסן תורכב באמצעות חיבור של שתי קשתות לקשת אחת, הקשת היותר חיצונית תחובר לרצועה חיצונית והקשת הפנימית תחובר להתקן הפנימי בפה ולשיניים או לטבעות על השיניים.

כמה זמן צריך להרכיב רסן?

בכלליות, נהוג להתקין רסן לשיניים למספר שעות מקסימלי ביום (כ-16 שעות) לתקופה של שישה חודשים עד שנתיים. משך הזמן שמותקן הרסן ומשך השעות ביום משתנים בהתאם לרסן הספציפי ולטיפול הנדרש באופן ספציפי כאשר כל מקרה לגופו.

האם השימוש ברסן לשיניים כואב?

תהליך ההתקנה וההתאמה של הרסן אינו מאד נוח, אבל בדרך כלל מדובר באי נעימות סבירה לתקופה קצרה של הסתגלות להתקן החדש. בדרך כלל ישנם מספר ימים שבהם מרגישים איזושהי רגישות בשינים שלאחר מכן חולפת. חשוב מאד לא להסיר את הרסן ללא הנחייה של רופא, כדי להימנע ממצב שבו צריך לחזור ולהתקין שוב ולחוש אי נוחות.

שתפו פוסט זה